با دنداپزشکی در بیماری های خاص آشنا شویم

,

دندانپزشکی در سرطان دهان و دندان

مراقبت از بهداشت دهان و دندان در بیماران مبتلا به سرطان دهان و دندان پیچیدگی و سختی های خاص خود را داراست چون بیماران در این دوران تحت درمان شیمی درمانی قرار می گیرند سیستم ایمنی بدنشان در سطح پایینی قرار دارد و احتمال آبسه و عفونت دندانی در آن ها بالاست همچنین تغییراتی در غدد بزاقی دهان صورت می گیرد که باعث برهم خوردن تعادل باکتریایی دهان می شود و این تغییرات زخم هایی را ایجاد می کند و عفونت به همراه می آورد که منجر به پوسیدگی دندان شود برای جلوگیری از بروزچنین مشکلاتی بایستی محیط دندان مرطوب نگه داشته شود و از دهان شوبه استفاده شود و از خوردن برخی مواد غذایی که اسیدی و شیرین و خیلی تند و خیلی سرد و خیلی داغ هستند جدا خودداری شود . در این دوران برخی مواد مورد نیاز بدن نظیر کلسیم و ویتامین بایستی در برنامه غذایی قرار بگیرد.

در این دوران مصرف الکل و کافیین مضر می باشد . عفونت در این دوران بایستی پیوسته کنترل و مدیریت شود . در بیماران مبتلا به این نوع سرطان درد و خشکی دهان و تغییر چشایی و سو؛تغذیه کم آبی بدن شایع است که این عوامل منجر به پوسیدگی سریع تر دندان ها می شود با رغایت نکات گفنه شده می توان سرغت و روند پوسیدگی و عفونت های دهان و دندان را کاهش داد البته لازم به ذکر است استعمال دخانیات در این دوران خیلی خطرناک است و حتما بایستی از مصرف آن ها پرهیز شود تا در این دوران بتوان از روند بهبود رضایت بخشی بهره برد.

آرشین

با دریافت نوبت به صورت آنلاین،خدمات ما را با 5 درصد تخفیف دریافت کنید

رزرو آنلاین نوبت

ما را در اینستاگرام دنبال کنید